Ogłoszenia Szczecin, Ogłoszenia Praca Szczecin

ogłoszenia szczecin

Ogłoszenia Szczecin

Pani Szuka Pana
Szukam normalnego i z poczuciem humoru faceta do dyskretnych spotkań. Mam własne...
Szczegóły ogłoszenia
Pani Szuka Pana
Szukam normalnego i z poczuciem humoru faceta do dyskretnych spotkań. Mam własne...
Szczegóły ogłoszenia
Pani Szuka Pana - Ogłoszenie Prywatne
Chętnie spotkam się z panem na wspaniały niezobowiązujący seex. Mieszkam sama, w...
Szczegóły ogłoszenia
Szukam Seex Przyjaciela
Wystawiam to ogłoszenie, ponieważ chciałabym spotkać się z chłopakiem i wejść w ...
Szczegóły ogłoszenia
Poznam Realnego Pana
Poszukuję mężczyzny - zdecydowanego oraz kulturalnego do dyskretnych spotkań. Ni...
Szczegóły ogłoszenia
Pani pozna Pana - Ogłoszenie Prywatne
Chętnie poznam faceta, który szuka zwykłej koleżanki miłych spotkań. Bez zobowią...
Szczegóły ogłoszenia
Szkuam Kolegi Do Ero Spotkań
Szukam tutaj spragnionego faceta do dyskretnych spotkań. Nie pracuję w żadnej ag...
Szczegóły ogłoszenia
Pani Szuka Pana - Ogłoszenie Prywatne
Chętnie spotkam się z panem na wspaniały niezobowiązujący seex. Mieszkam sama, w...
Szczegóły ogłoszenia
Szalona i Namiętna Szuka Faceta
Cześć! Od pewnego czasu poszukuję faceta do niezobowiązujących spotkań. Zależy m...
Szczegóły ogłoszenia

Imprezy w Szczecinie

maj, 2024
PnWtŚrCzPtSbNd
293012345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789

Dodaj impreze do kalendarza

Jeżeli wiesz o ciekawej imprezie lub wydarzeniu, dodaj ją do naszego Kalendarza Wydarzeń. DODAJ WYDARZENIE

Przyjaciele

siegnij po pomoc

Linki

Przewóz Zwłok
Przewóz zwłok z zagranicy

Transport urny z prochami za Granicy
Transport Urny z prochami

Transport zwłok do polski
Profesjonalnie i szacunkiem przeprowadzimy transport zwłok  do Polski.


Prezydent Szczecina wstrzymał prace nad kolejnymi odcinkami obwodnicy śródmiejskiej. Budowa zostanie zamrożona na kilka lat. - Nie stać nas na nią teraz. Ruszamy z innymi inwestycjami - tłumaczy miasto

Obwodnica śródmiejska to najważniejsza inwestycja drogowa prowadzona w Szczecinie od 1998 r. Bez niej niemożliwe jest odkorkowanie centrum miasta i ograniczenie ruchu samochodowego w śródmieściu.

Dlatego jeszcze w lipcu 2007 r. Piotr Krzystek, już wtedy prezydent, pytany o priorytety obwodnicę śródmiejską wymieniał na pierwszym miejscu: - Uważam, że to kluczowa droga dla Szczecina. Jeżeli powstanie, będziemy mieli jeden z najnowocześniejszych układów komunikacyjnych w Polsce - mówił dodając: - Planujemy, że ostatni odcinek, dochodzący do ul. Mieszka I, oddamy w roku 2012 ["Gazeta Wyborcza", 5 lipca 2007 - red].

Już wiadomo, że tak się nie stanie. Pod koniec ubiegłego roku prezydent Krzystek polecił szefowi inwestycji miejskich wstrzymanie prac projektowych dla kolejnego szóstego odcinka drogi.

Powód?

- Nie stać nas na nią teraz - wyjaśnia Paweł Sikorski, dyrektor wydziału inwestycji miejskich. - Startujemy w tym roku z kilkoma bardzo kosztownymi inwestycjami: hala widowiskowo-sportowa, filharmonia, przebudowa ul. Struga. To powód wstrzymania prac.

Piąty etap i stop

Budowę obwodnicy rozpoczęto od przebudowy wiaduktu na ul. Rugiańskiej. Potem przebudowano skrzyżowanie ulic Wilcza - Przyjaciół Żołnierza - Obotryckiej - Komuny Paryskiej. Od tego skrzyżowania obwodnica ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda. W połowie ubiegłego roku "dociągnięto" ją do ul. Krasińskiego - Duńskiej. Niebawem rozpocznie się budowa piątego etapu (do ul. Arkońskiej przy wiadukcie) - będzie gotowy do 2012 r. I na tym na razie koniec. Kolejne etapy miały się kończyć na al. Wojska Polskiego w okolicy dworca Łękno (VI), 26 Kwietnia przy Turzynie (VII), Mieszka I w rejonie pl. Szyrockiego (VIII). W pierwotnych planach był także odcinek od Mieszka I do ul. Zapadłej, by stąd połączyć się z Autostradą Poznańską.

Ostatnio inwestycja prowadzona była w ten sposób, że podczas budowy danego odcinka projektowano następny. Dlatego już rok temu miasto zorganizowało przetarg na koncepcję i projekt szóstej części obwodnicy. Wygrało go konsorcjum pracowni projektowych Macieja Kasprzyka i DiM Ryszarda Kowalskiego. Projekt miał kosztować 2,6 mln zł.

- Wykonaliśmy trzy koncepcje. Najkorzystniejsza - naszym zdaniem - jest ta, która zakłada przejście obwodnicy pod obecną al. Wojska Polskiego. Porozumieliśmy się nawet z koleją w sprawie przesunięcia torowiska, by w miejscu gdzie obecnie są tory, puścić drogi. To ograniczyłoby koszt inwestycji - mówi Kasprzyk. - Koncepcja to ledwie 10 proc. naszego zadania. Dalszych prac mamy jednak nie robić.

Będziemy stać w korkach

- Zakładaliśmy, że budowę piątego odcinka rozpoczniemy wcześniej. Liczyliśmy też, że będzie tańszy. Miał kosztować około 70 mln zł, będzie kosztował ponad 100 mln. To też powód odłożenia w czasie prac nad szóstym etapem - tłumaczy Sikorski. - Dofinansowanie unijne wystarczy nam na zakończenie piątego odcinka.

- Można było zrobić projekt, uzyskać pozwolenie na budowę i starać się o pieniądze - uważa Kasprzyk. - Gdyby "się znalazły", można by było z marszu rozpocząć budowę.

Sikorski przyznaje, że obwodnica przerwana na piątym etapie będzie swoistym kikutem, niewiele wnoszącym dla układu komunikacyjnego miasta. Mieszkańcy północnych dzielnic dojadą do skrzyżowania z ul. Niemierzyńską i dalej będą mieli w perspektywie korek na ul. Papieża Pawła VI i Zaleskiego, nim dojadą do al. Wojska Polskiego.

- Nawet zbudowanie szóstego etapu nie załatwia w pełni sprawy - twierdzi jednak Sikorski. - Mając jego koncepcję, możemy natomiast zastanowić się, jak projektować dalsze odcinki. Jeśli tylko będziemy mieli pieniądze, obwodnica śródmiejska dalej będzie priorytetem.

Kiedy?

- Może uda się uzyskać dofinansowanie na kontynuację obwodnicy w następnym okresie finansowania unijnego [2014-2020 - red.] - mówi Paweł Sikorski.

To oznacza "zamrożenie" obwodnicy śródmiejskiej na pięć-sześć lat.


Komentarz

Niewiele ponad dwa lata temu prezydent Piotr Krzystek mówił nam, że obwodnica śródmiejska jest jego priorytetem inwestycyjnym i chce, byśmy dojechali nią aż do Mieszka I już w 2012 roku. Droga miała być budowana jednocześnie z dwóch stron - jedynie takie prowadzenie inwestycji gwarantowało jej powstanie w zakładanym przez prezydenta terminie.

Minęły dwa lata i okazuje się, że w 2012 r. nie będziemy mieli nawet połowy obwodnicy, przydatność tego co powstanie będzie znikoma, a projektowanie reszty zawieszone.

Co się stało? Czy prezydent - już wtedy z półrocznym stażem - nie wiedział, co obiecuje?

Zmieniły się przede wszystkim priorytety inwestycyjne prezydenta. Miejsce obwodnicy zajęły nowa filharmonia i hala widowiskowo-sportowa. Inwestycje warte pół miliarda, które w sporej części trzeba będzie pokryć z miejskich pieniędzy. Filharmonię zaprojektowano już w czasie urzędowania Krzystka, a hala pierwotnie miała być finansowana z funduszy unijnych, których miasto jednak nie dostało. Zwyciężyły więc igrzyska. Na drogi zabrakło kasy.

Mariusz Rabenda

Źródło: Gazeta Wyborcza Szczecin
05-01-2010 Mirek Tyl

Dodaj komentarz

Usługi Pogrzebowe Szczecin