Zboczona Zuzia Hej! Znajdę tutaj jakiegoś faceta, który będzie chciał się ze mną spotkać? Od ra... Szczegóły ogłoszenia |
Pani Szuka Pana Szukam normalnego i z poczuciem humoru faceta do dyskretnych spotkań. Mam własne... Szczegóły ogłoszenia |
Szukam Konkretnego Faceta Jestem studentką, która w wolnej chwili lubi się zabawić. Dlatego szukam tutaj d... Szczegóły ogłoszenia |
Młoda Muszelka Mam 18 lat i szukam tutaj faceta, który ma ochotę na młodą laskę. Spotkania tylk... Szczegóły ogłoszenia |
Niegrzeczna Blondyneczka Chciałabym zaprosić Cię na niezobowiązujące spotkanie. Możemy zobaczyć się u Cie... Szczegóły ogłoszenia |
Dyskretna Marysia - Bez Sponsoringu Jestem uległą suczką i nie wstydzę się o tym mówić, kręcą mnie ostre zabawy. Ocz... Szczegóły ogłoszenia |
Poszukuję Dyskretnego Mężczyzny Poszukuję mężczyzny bez względu na wiek do luźnej relacji. Mam własne mieszkanie... Szczegóły ogłoszenia |
Szkuam Kolegi Do Ero Spotkań Szukam tutaj spragnionego faceta do dyskretnych spotkań. Nie pracuję w żadnej ag... Szczegóły ogłoszenia |
Szalona i Namiętna Szuka Faceta Cześć! Od pewnego czasu poszukuję faceta do niezobowiązujących spotkań. Zależy m... Szczegóły ogłoszenia |
Pn | Wt | Śr | Cz | Pt | Sb | Nd |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Jeżeli wiesz o ciekawej imprezie lub wydarzeniu, dodaj ją do naszego Kalendarza Wydarzeń. DODAJ WYDARZENIE
Prezydent Szczecina wstrzymał prace nad kolejnymi odcinkami obwodnicy śródmiejskiej. Budowa zostanie zamrożona na kilka lat. - Nie stać nas na nią teraz. Ruszamy z innymi inwestycjami - tłumaczy miasto
Obwodnica śródmiejska to najważniejsza inwestycja drogowa prowadzona w Szczecinie od 1998 r. Bez niej niemożliwe jest odkorkowanie centrum miasta i ograniczenie ruchu samochodowego w śródmieściu.
Dlatego jeszcze w lipcu 2007 r. Piotr Krzystek, już wtedy prezydent, pytany o priorytety obwodnicę śródmiejską wymieniał na pierwszym miejscu: - Uważam, że to kluczowa droga dla Szczecina. Jeżeli powstanie, będziemy mieli jeden z najnowocześniejszych układów komunikacyjnych w Polsce - mówił dodając: - Planujemy, że ostatni odcinek, dochodzący do ul. Mieszka I, oddamy w roku 2012 ["Gazeta Wyborcza", 5 lipca 2007 - red].
Już wiadomo, że tak się nie stanie. Pod koniec ubiegłego roku prezydent Krzystek polecił szefowi inwestycji miejskich wstrzymanie prac projektowych dla kolejnego szóstego odcinka drogi.
Powód?
- Nie stać nas na nią teraz - wyjaśnia Paweł Sikorski, dyrektor wydziału inwestycji miejskich. - Startujemy w tym roku z kilkoma bardzo kosztownymi inwestycjami: hala widowiskowo-sportowa, filharmonia, przebudowa ul. Struga. To powód wstrzymania prac.
Piąty etap i stop
Budowę obwodnicy rozpoczęto od przebudowy wiaduktu na ul. Rugiańskiej. Potem przebudowano skrzyżowanie ulic Wilcza - Przyjaciół Żołnierza - Obotryckiej - Komuny Paryskiej. Od tego skrzyżowania obwodnica ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu każda. W połowie ubiegłego roku "dociągnięto" ją do ul. Krasińskiego - Duńskiej. Niebawem rozpocznie się budowa piątego etapu (do ul. Arkońskiej przy wiadukcie) - będzie gotowy do 2012 r. I na tym na razie koniec. Kolejne etapy miały się kończyć na al. Wojska Polskiego w okolicy dworca Łękno (VI), 26 Kwietnia przy Turzynie (VII), Mieszka I w rejonie pl. Szyrockiego (VIII). W pierwotnych planach był także odcinek od Mieszka I do ul. Zapadłej, by stąd połączyć się z Autostradą Poznańską.
Ostatnio inwestycja prowadzona była w ten sposób, że podczas budowy danego odcinka projektowano następny. Dlatego już rok temu miasto zorganizowało przetarg na koncepcję i projekt szóstej części obwodnicy. Wygrało go konsorcjum pracowni projektowych Macieja Kasprzyka i DiM Ryszarda Kowalskiego. Projekt miał kosztować 2,6 mln zł.
- Wykonaliśmy trzy koncepcje. Najkorzystniejsza - naszym zdaniem - jest ta, która zakłada przejście obwodnicy pod obecną al. Wojska Polskiego. Porozumieliśmy się nawet z koleją w sprawie przesunięcia torowiska, by w miejscu gdzie obecnie są tory, puścić drogi. To ograniczyłoby koszt inwestycji - mówi Kasprzyk. - Koncepcja to ledwie 10 proc. naszego zadania. Dalszych prac mamy jednak nie robić.
Będziemy stać w korkach
- Zakładaliśmy, że budowę piątego odcinka rozpoczniemy wcześniej. Liczyliśmy też, że będzie tańszy. Miał kosztować około 70 mln zł, będzie kosztował ponad 100 mln. To też powód odłożenia w czasie prac nad szóstym etapem - tłumaczy Sikorski. - Dofinansowanie unijne wystarczy nam na zakończenie piątego odcinka.
- Można było zrobić projekt, uzyskać pozwolenie na budowę i starać się o pieniądze - uważa Kasprzyk. - Gdyby "się znalazły", można by było z marszu rozpocząć budowę.
Sikorski przyznaje, że obwodnica przerwana na piątym etapie będzie swoistym kikutem, niewiele wnoszącym dla układu komunikacyjnego miasta. Mieszkańcy północnych dzielnic dojadą do skrzyżowania z ul. Niemierzyńską i dalej będą mieli w perspektywie korek na ul. Papieża Pawła VI i Zaleskiego, nim dojadą do al. Wojska Polskiego.
- Nawet zbudowanie szóstego etapu nie załatwia w pełni sprawy - twierdzi jednak Sikorski. - Mając jego koncepcję, możemy natomiast zastanowić się, jak projektować dalsze odcinki. Jeśli tylko będziemy mieli pieniądze, obwodnica śródmiejska dalej będzie priorytetem.
Kiedy?
- Może uda się uzyskać dofinansowanie na kontynuację obwodnicy w następnym okresie finansowania unijnego [2014-2020 - red.] - mówi Paweł Sikorski.
To oznacza "zamrożenie" obwodnicy śródmiejskiej na pięć-sześć lat.
Dodaj komentarz