Ogłoszenia Szczecin, Ogłoszenia Praca Szczecin

ogłoszenia szczecin

Ogłoszenia Szczecin

Szukam Konkretnego Faceta
Jestem studentką, która w wolnej chwili lubi się zabawić. Dlatego szukam tutaj d...
Szczegóły ogłoszenia
Luźna Ero Znajomość
Cześć Wam! Od dłuższego czasu poszukuję faceta do niezobowiązujących dyskretnych...
Szczegóły ogłoszenia
Poznam Fajnego Faceta
Szukam kogoś do niezobowiązującej znajomości przepełnionej szalonymi rzeczami i ...
Szczegóły ogłoszenia
Szkuam Kolegi Do Ero Spotkań
Szukam tutaj spragnionego faceta do dyskretnych spotkań. Nie pracuję w żadnej ag...
Szczegóły ogłoszenia
Poznam Realnego Pana
Poszukuję mężczyzny - zdecydowanego oraz kulturalnego do dyskretnych spotkań. Ni...
Szczegóły ogłoszenia
Młoda i gniewna 21 latka.
Poszukuję partnera do życia pełnego pasji i wyzwań! Jestem młodą, pełną energii ...
Lokalizacja: Szczecin
Szczegóły ogłoszenia
Młoda i gniewna 21 latka.
Poszukuję partnera do życia pełnego pasji i wyzwań! Jestem młodą, pełną energii ...
Lokalizacja: Szczecin
Szczegóły ogłoszenia
Poznam Mężczyznę
Młoda, atrakcyjna, naturalna, z poczuciem humoru dziewczyna poszukuje faceta, z ...
Szczegóły ogłoszenia
Młoda Kobieta Szuka Mężczyzny
Szukam mężczyzny do przelotnego związku opartego na wzajemnym zaspokajaniu swoic...
Szczegóły ogłoszenia

Imprezy w Szczecinie

kwiecień, 2024
PnWtŚrCzPtSbNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
6789101112

Dodaj impreze do kalendarza

Jeżeli wiesz o ciekawej imprezie lub wydarzeniu, dodaj ją do naszego Kalendarza Wydarzeń. DODAJ WYDARZENIE

Przyjaciele

siegnij po pomoc

Linki

Przewóz Zwłok
Przewóz zwłok z zagranicy

Transport urny z prochami za Granicy
Transport Urny z prochami

Transport zwłok do polski
Profesjonalnie i szacunkiem przeprowadzimy transport zwłok  do Polski.


Szczecin. Opera i Współczesny razem? Oddzielne budynki dla Opery i Teatru Współczesnego, czy oba teatry pod jednym dachem? Władze marszałkowskie i Szczecina rozważają projekt wspólnego gmachu dla obu placówek.

Operę na Zamku [na zdjęciu] finansuje marszałek. Gnieździ się na Zamku. Miejski Teatr Współczesny mieszka kątem w Muzeum Narodowym. Obie placówki niewątpliwie potrzebują nowych siedzib, na miarę ich potrzeb.

 

- Albo chcemy być miastem europejskim z oddechem, które ma obiekty kulturalne na poziomie, albo nie - stwierdza Warcisław Kunc, dyrektor Opery na Zamku. I narzeka na zbyt małą scenę, zaplecze, złą akustykę. - Dziś ten obiekt nie spełnia naszych wymogów i nawet przy najlepszych chęciach architektów możliwości tej sceny są ograniczone - dodaje.

 

Na temat nowych siedzib dla placówek rozpoczęły się rozmowy.

 

- Czekamy na Pleciugę. Musimy wybudować Filharmonię, dom kultury w Podjuchach, siedziba dla Teatru Współczesnego byłaby następna - mówi wiceprezydent Tomasz Jarmoliński. - W planach inwestycyjnych miasta do 2013 r. nie ma na razie nowego budynku dla tej placówki. W rozmowach włodarzy z dyrektorami obu teatrów pojawiają się pierwsze propozycje lokalizacji. Na wyspie Grodzkiej, na wyspie naprzeciwko dworca głównego, w pobliżu pl. Grunwaldzkiego, pl. Dziecka, przy al. Jana Pawła II vis- a-vis rektoratu Uniwersytetu Szczecińskiego.

 

Za to w indykatywnym planie inwestycyjnym RPO WZ 2007 - 2013 jest już 15 mln euro dla Opery na Zamku. - Za taką kwotę nie wybuduje się nowego budynku, a nie ma sensu aż takich pieniędzy inwestować w stary - przyznaje Witold Jabłoński, członek zarządu województwa. - Szukamy różnych rozwiązań. Zaczęliśmy się więc zastanawiać nad zwarciem sił z władzami miasta i możliwością współpracy przy projekcie wspólnego gmachu dla Opery i Teatru Współczesnego. Przecież łatwiej jest zbudować dla dwóch instytucji jeden budynek, niż planować dwa oddzielne. Mam nadzieję, że w ciągu tego roku uda się nam dojść do porozumienia. Aby spiąć takie przedsięwzięcie musielibyśmy mieć wsparcie ministra kultury.

 

- To jest bardzo ciekawa propozycja - stwierdza wiceprezydent Tomasz Jarmoliński. - Wszystkie instytucje kultury wysokiej są drogie w utrzymaniu. I tutaj trzeba myśleć o takich rozwiązaniach, które czynią bardziej efektywnymi te placówki, a obniżają koszty.

 

Co na to dyrektorzy Opery i Teatru Współczesnego? Warcisław Kunc jest za, choć po ostrej krytyce jego pomysłu połączenia w jednym budynku Filharmonii i Opery, woli teraz wypowiadać się ostrożnie.

 

Dyrektor Teatru Współczesnego Zenon Butkiewicz przysłał "Gazecie" enigmatyczne pismo, z którego trudno wysnuć jednoznaczny wniosek (patrz www.szczecin.gazeta.pl).

 

- Teatr Współczesny powinien być nie tylko artystyczną, ale i architektoniczną wizytówką, najwyższa pora, żeby miał swoją siedzibę - mówi Sławomir Szafrański, dyrektor wydziału kultury Urzędu Miasta. - Dla podkreślenia własnej tożsamości, powinien być ulokowany w nowym, samodzielnym budynku. Nie ma uzasadnienia, ani artystycznego, ani ekonomicznego, żeby w nowym budynku Teatru Współczesnego znalazła się również Opera. Funkcjonujący w Warszawie Teatr Narodowy - Opera Narodowa to połączenie niefortunne, najdroższy teatr na świecie. Nie powinno się iść w kierunku hipermarketów, gdzie wszystko jest połączone.

 

***

Opinia dr. Zenona Butkiewicza, dyrektora Teatru Współczesnego

 

W związku z zainicjowaniem procedury zmierzającej do wskazania lokalizacji siedziby teatru dramatycznego w Szczecinie pragnę przekazać swoje uwagi dotyczące tego zagadnienia. Zostały one sformułowane na podstawie wieloletniego doświadczenia zawodowego, znajomości zagadnień życia teatralnego zarówno od strony praktycznej, a także w aspekcie historycznym. Poparte są także wiedzą na temat lokalizacji wszystkich teatrów dramatycznych w Polsce, a także znajomością lokalizacji teatrów w wielu miastach Europy.

 

Lokalizacja

 

Jedynym właściwym miejscem dla lokalizacji teatru dramatycznego jest centrum miasta w dość ścisłym znaczeniu. W Szczecinie, w kontekście tu omawianym, oznacza to w przybliżeniu obszar wyznaczany linią Dworzec PKP - ul. Bohaterów Warszawy - Plac Sprzymierzonych - DH "Fala" - Dworzec Morski - Odra.

 

Wszelkie historyczne i współczesne lokalizacje teatrów znajdują się przy głównych traktach komunikacyjnych miasta, na deptakach, czy placach. Jest to rozwiązanie przyjęte powszechnie w Europie i najczęściej stosowane w Polsce. Teatry dramatyczne w największych polskich miastach: w Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach czy Trójmieście są ulokowane w centrum miasta. W przeszłości podejmowano w Polsce próby lokalizacji budynków teatralnych w dzielnicach oddalonych od centrów wielkich miast: w Warszawie na Żoliborzu i na Woli, w Krakowie w Nowej Hucie. Poza pierwszym dodatnim efektem wywołanym aurą nowości, późniejsze losy tych teatrów wskazują na ich zupełne zmarginalizowanie pod względem rangi i prestiżu miejsca.

 

Funkcje budynku

 

Teren działki, na której ma zostać zaprojektowany budynek teatru, musi być na tyle obszerny, aby udało się na jego obszarze zaprojektować obiekt , w którym pomieścić będzie można wszystkie funkcje nowoczesnego teatru.

 

Budynek teatru musi posiadać kilka stref działania związanych ze swoimi funkcjami. Strefy dzielą się na dostępne i niedostępne dla osób z zewnątrz.

 

Pierwsza strefa to sale widowiskowe wraz z częścią recepcyjną : szatnia, foyer, ew. kawiarnia teatralna (część obiektu całkowicie otwarta dla publiczności). Wstępnie należy założyć, w obiekcie teatralnym dwie sale : dużą dla ok. 400 widzów i kameralną mieszczącą ok. 150 - 200 osób. Należy także przyjąć wszelkie rozwiązania pozwalające w sposób swobodny kształtować przestrzeń gry i widowni w obu pomieszczeniach.

 

Kolejne strefy są wewnętrznymi strefami teatru niedostępnymi dla osób z zewnątrz.

 

Druga strefa to zaplecze sceny działające podczas przedstawień i prób: kulisy i magazyny dekoracji, sala prób, garderoby, pracownie działające podczas spektaklu: fryzjernia, rekwizytornia, k abiny elektryczna, akustyczna itp.

 

Trzecia strefa to zaplecze techniczne teatru , czyli warsztaty pracujące na rzecz produkcji przedstawień : stolarnia, ślusarnia, pracownia plastyczna, pracownie krawieckie, magazyny kostiumów.

 

Czwarta strefa, podobnie jak pierwsza powinna być otwarta dla osób z zewnątrz, choć nie musi to dotyczyć jej wszystkich części. Jest to część administracyjna teatru zawierająca siedzibę dyrekcji, dział literacki, komórki administracyjne, księgowość, archiwum oraz dział sprzedaży biletów. Dostępne dla osób z zewnątrz winny być przede wszystkim: miejsce sprzedaży biletów, promocja, dział literacki, dyrekcja. ta część teatru (nie dotyczy to wszystkich wymienionych tutaj działów, ale większości:).

 

Otoczenie teatru

 

Większość budynków teatralnych Polsce są to obiektu wolnostojące. Warunki przestrzenne Szczecina wskazują, że ten wariant jest także najbardziej prawdopodobny. Warto jednak uwzględnić przy decyzji lokalizacyjnej aspekt szczególnego wyeksponowania przyszłej bryły teatru. Stworzyłoby to szansę na zaprojektowanie charakterystycznego, a nawet emblematycznego elementu architektury miasta.

 

Lokalizacja teatru musi uwzględniać fakt, że w otoczeniu teatru musi się znaleźć przestrzeń pozwalająca widzom zaparkować samochody (w godzinach wieczornych, w dni wolne także w godzinach popołudniowych). Do teatru przybywają także grupy spoza Szczecina transportem autokarowym. Ten problem dotyczy na ogół godzin przedpołudniowych w dni powszednie (grupy młodzieży szkolnej spoza terenu).

 

Do teatru musi być także zapewniony dojazd wielkogabarytowych pojazdów przewożących dekoracje wraz z miejscem na ich rozładunek, jak i załadunek (np. zamknięte podwórze).

 

Korzystne byłoby otoczenie bryły teatru terenem zielonym, stwarzającym dla publiczności w okresie ciepłym możliwość wyjścia na przerwę. Praktyka wskazuje, że widzowie chętnie z takiej możliwości korzystają.»

09-02-2008 Mirek Tyl

Dodaj komentarz

Usługi Pogrzebowe Szczecin